Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Monday, January 9, 2012

Sendu Bahagia...



Hari ini,
Bila aku tersenyum sambil menangis
Aku bahagia...


Bersama titis jernih yang mengalir
Ada sisa-sisa dosa yang dulunya tersimpan dalam diri


Bersama senyuman hiba yang terukir
Ada sinar cahaya yang dulunya tidak pernah hadir


Hari ini,
Bila aku tersenyum sambil menangis
Aku gembira...


Disebalik kelopak mata yang basah
Tiada terbuku rasa resah


Disebalik bibir mungil yang merekah
Terucap pujian Subhanallah...


Ya Allah,
Sesungguhnya Kau titipkan aku sebuah tangisan yang begitu indah...
Allahu Akbar!




˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...