Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Saturday, May 5, 2012

Pesan Saya Padanya...




Ada seseorang memberitahu saya hari ini...


Hidupnya tak semudah yang saya lihat.
Selalu bermasalah.
Tak seperti saya.
Bahagia.
Nak apa, semua ada.


Ya Allah... bicara apa yang saya dengar ini?


Saya katakan pada dia...


Jangan banyak mengeluh.
Itu tanda tak redha dengan takdir.
Bila tak redha, bererti kamu sentiasa bersangka buruk pada Allah.


Jangan selalu ingat orang lain bahagia.
Tak punya masalah.
Tafsiran begitu jadikan diri sentiasa gagal dan kecewa.


Saya katakan lagi padanya...


Nak bahagia sebenarnya bukan didunia.
Tapi diSyurga.
Didunia ada jalan ke Syurga.
Carilah jalan itu.
Saya juga sedang mencari dan mahu meniti jalan itu.


Jalan ke Syurga sentiasa ada selagi kita bernyawa.
Selagi kita ingat Allah itu Tuhan kita.


Dia terdiam.
Saya minta izin pulang.


Saat memberi salam padanya, matanya sayu.
Memandang dalam-dalam pada saya.


Saya tidak lagi bertanya.
Hanya berdoa... MOGA ALLAH MEMBERI KEFAHAMAN DAN PERMUDAHKAN JALAN BUATNYA... aamiin Ya Rabbal'aalamiin.


˳Azrina Abu Bakar  ˳

2 comments:

Unknown said...

mohon share ya,,syukran.
>_<

aZRINa Abu Bakar said...

silakan... afwan.
Terima kasih atas kunjungan...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...