Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Thursday, April 26, 2012

Pautlah Hatiku Ini...


Bismillahirrahmanirrahim...

Terasa seperti mahu mencoretkan isi hati

Mahu meluahkan segalanya yang tertanam disanubari

Namun, setiap kali jari ini ingin ku tari

Langkah tarinya serta-merta terhenti.

Seolah memberitahu pada hati

Mengapa mahu meluahkan pada dia yang tidak mampu memahami?

Seolah memberi pesan pada diri

Mengapa saat ini goyahnya tauhid pada Ilahi?

Ya Allah...

Setiap kali bicara begini membidas dihati,

Setiap itu juga aku mula membiarkan titis jernih ini mengalir dipipi...

Ya Allah...

Dalam malu untuk aku membicarakan dosa ini padaMu,

Dan sejauh mana aku cuba sembunyi,

Lebih jauh lagi Engkau Mengerti.

Allahumma Ya Allah...

Usah biar aku berlari dengan malu ku sendiri.

Pimpinlah aku kembali

Pautlah hati yang sedang menangis ini

Yang minta untuk dilindungi

Yang merayu untuk dikasihani...

Allahu Allah.

˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...