Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Friday, February 21, 2014

Hijrahkan Aku Bersama HidayahMu..



Bismillahirrahmanirrahim..


Berat benar rasa hati ingin melangkah pergi.
Meninggalkan mereka yang membawa diri ini menuju jalan mencari SyurgaNya.
Bersama mereka begitu banyak kemanisan yang Allah berikan.
Bersama mereka begitu banyak pelajaran yang menjadi bekal untuk aku melayari sisa kehidupan.

Ya Allah..
PercaturanMu sentiasa yang terbaik pada diri.
Penetapan takdirMu sentiasa ada hikmah yang tersembunyi.

Hidayah yang Kau tebarkan pada diri menjadikan aku seperti hari ini.
Nikmat terindah ini tidak sekali-kali akan ku abaikan.
Sekalipun, ada waktunya diri ini seperti tergelincir.
Namun, aku tahu.. pautan hatiku bersamaMu menjadikan aku kembali menyusuri jalan hidayah ini.

Allahumma Ya Allah..
Biarkan aku membawa setiap detik keindahan ini bersama..
Biar semua yang istimewa ini menjadi panduan untuk aku memiliki makna Istiqamah pada diri.

Allahumma Ya Allah..
Andai takdirMu menjadikan hijrah ku kali ini lebih baik untuk aku terus berada disini.. aku redha.
Andai takdirMu juga menjadikan aku hamba yang lebih bertaqwa.. aku benar-benar mahukannya.

Allahumma Ya Allah..
Berilah pimpinanMu dimana saja aku berada.
Berilah keredhaanMu walau apa jua situasi yang bakal ku tempuhi.

Sesungguhnya, jalan taqwa itu menjadi dambaan dihati.
Dan SyurgaMu menjadi impian disanubari.. aamiin Ya Rabbal'aalamiin.

~ Doakan penghijrahan Si Pujangga Yang Bernama Hamba ini.. Moga Redha Allah sentiasa bersama kita.. Insyaa Allah ~



˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...