Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Saturday, May 26, 2012

Damai Hati Di Jalan Yang Hakiki...


Assalamu'alaikum...


Salam Mahabbah penuh kedamaian pada sahabat-sahabat yang setia melayari blog Si Pujangga ini...


Allhamdulillah... Allah tetap jua mengizinkan saya untuk terus menulis disini.


Lama juga saya menyepi dari ruangan ini... namun pada yang setia berkongsi, pasti tidak lupa untuk membaca coretan-coretan "Pesan Hamba Untuk Hamba" di ruang fb saya.


Alhamdulillah.. moga manfaatnya dapat kita kecapi bersama... Insyaallah.


Wahai Sahabat yang amat saya kasihi...


Tiap hari perjalanan kita dimuka bumi ini semakin bersisa.


Tidak ada seorang pun dari kita yang terkecuali.


Semakin singkat usia kita, maka semakin hampirlah untuk kita memasuki ruang akhirat.


Astaghfirullah...


Ada getar disebalik bicara ini.


Itulah yang selalu saya rasakan.


Wahai Sahabat yang amat saya kasihi...


Perjalanan kita disini, bukanlah perjalanan yang hanya dihiasi dengan kegembiraan dan kesenangan semata.


Tidaklah jua bererti kita perlu menjauhkan itu semua, tetapi kegembiraaan dan kesenangan sering melekakan dan menjarakkan hubungan hati dengan Yang Maha Esa.


Astaghfirullah...


Berhati-hatilah melalui perjalanan didunia ini.


Sentiasalah berada dijalan yang Allah redhai.


Berusahalah untuk berada dijalan yang Allah rahmati.


Allah itu Pencipta diri.


Mengapa perlu kita jauhi?


Allah jua Maha Menepati Janji.


Mengapa masih jua merasa tidak pasti?


Wahai Sahabat yang amat saya kasihi...


Damai dihati ada bersama Yang Hakiki.


Teruslah mencari dan menyelusuri jalan ini.


Moga bahagia kita akan terus bersama hingga ke syurgaNya yang abadi...


Insyaallah.


˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...