Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Tuesday, July 26, 2011

Ya Allah, titipkan aku disini...


Semakin dekat Ramadhan hampiri,
Semakin rindu menebal dihati...


Rasa syahdu dan ragu silih berganti,
Memikirkan apakah diri kan peroleh rahmat yang telah dijanji Ilahi?
Apakah mampu ku hayati Ramadhan ini dengan indah sekali?

Ya Rabbul 'Izzati...
Pertemukan aku dengan Ramadhan
Bersama roh dan jiwa yang penuh erti kehambaan...


Ya Rabbul 'Izzati...
Berilah aku kekuatan
Untuk menghayati Ramadhan
Disaat ku layari sisa-sisa usia yang bernama kehidupan


Ya Rabbul 'Izzati...
Ku hanya mahukan yang sedikit cuma
Yang sedikit itulah hambaMu yang bertaqwa
Yang sedikit itulah hambaMu yang takut berdosa
Yang sedikit itu jualah yang mahu ku pinta
Letakkanlah aku dikalangan mereka...


Biar susah
Biar payah
Dalam mujahadah ini
Tidak kan ku biar
Perjalanan menuju mati
Hanya sekadar mimpi
Yang penuh anganan
Yang penuh kepuraan


Andai masih diberi ruang untuk ku jejaki Ramadhan
Masukkan aku dalam Rahmat yang telah Kau janjikan
Wahai Tuhan, Pemilik Sekalian Alam...



˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...