Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Sunday, July 24, 2011

Alhamdulillah.. Terima Kasih Ya Allah!



SELAMAT ULANGTAHUN PADA DIRI!


Alhamdulillah... atas izin dari Allah SWT.. aku dewasa setahun lagi.


Hari ini aku merangkak setapak lagi meninggalkan semalam bererti semakin sedikit sisa usia yang ada buat diri yang terlalu hina dan dhaif ini.


Ya Allah!
Tidak seperti tahun-tahun sebelumnya, saat aku 'tidak mengenaliMu', hati mampu ketawa riang, meraikan anjakan usia yang kononnya mendewasakan.


Astaghfirullah...
Terlupa diri semakin menghampiri mati.
Terlupa bekalan masih tidak terisi
Terlupa kejahilan menguasai diri...


Subhanallah...
Hari ini anugerah itu datang lagi
Datang bersama sekeping hati yang ingin dipeduli
Datang bersama rintihan hati yang mengharapkan keampunan diberi...


Ya Allah...
Terasa anugerah ini satu keuntungan pada diri
kerana kesempatan masih jua Kau beri


Dalam keberuntungan ini
Aku benar-benar ingin memperbaiki
Aku benar-benar ingin dicintai
dan aku benar-benar ingin memiliki
apa sebenarnya erti
seorang hamba yang kenal Pencipta Diri.


Ya Allah...
Dapat kiranya Kau jadikan HIDAYAH dan TAUFIK
dariMu sebagai hadiah teristimewa buat ku...


Sesungguhnya tiada daya dan kemampuan pada diri ini
melainkan hanya denganMu... Ya Rabbi.



˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...