Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Thursday, March 15, 2012

Tinta Hati Si Pujangga...



Titipan ini
Bukan imaginasi kala sepi
Tapi lahirnya dari hati yang tulus suci...


Bukan  sekadar luahan hati
Tapi ianya Tinta Hati Si Pujangga yang selalu sendiri...


Bisik Si Pujangga dalam dingin pagi ini...


Jika dia tidak mampu jadi yang terbaik buat saya
Saya mahu jadi yang terbaik untuk dia
Bukan kerana mahu dihargainya
Tapi kerana saya takut Allah murka...


Dia pinjaman terindah dari Allah buat saya
Menjadi amanah untuk dipelihara dengan sebaiknya...


Dihati saya selalu berkata,


"Jika sampai waktunya Allah mengambilnya semula, akan saya serahkan roh dan jasadnya sepertimana sempurnanya dia saat Allah menitipkan dia buat saya".


Dihati saya juga selalu berkata,


"Jika saya yang dikembalikan dahulu pada Pemilik Nyawa, biarlah saya pergi saat saya bergelar hamba yang taat padaNya. Saat bersemadinya jasad dan roh ini, saat itu saya mahu dihargai, tidak hanya ditangisi".


Ya Allah, Ya Malik Ya Qudus...


Perkenankanlah Tinta Hati Si Pujangga ini...
Hanya selayaknya padaMu ku meminta
kerana tiap kekuatan dan keizinan itu hanya Engkaulah Pemiliknya...
aamiin Ya Rabbal'aalamiin...


˳Azrina Abu Bakar  ˳   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...