Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Monday, August 16, 2010

kau SATU dalam BERIBU...



Semalam yg ku tempuh terlalu beronak
melangkau tiap batas dan benteng
semuanya ku anggap enteng
tanpa rasa pusing walau dosa keliling...


Perjalanan silam ku tinggal kelam
ku campak ia ke jurang yg dalam
tak ingin ku capai, tak ingin ku selam
biarlah ia terus tenggelam...


Cahaya cinta aku temui
walau mulanya aku sendiri tak pasti
apakah yg sedang menanti
buat diri ku yg kerdil ini...


Aku terus mencari...
mencari sinar cahaya yang tersembunyi
tiap hari kulalui
dgn cekal dihati
dgn izin Ilahi
tersedianya ruang utk ku kembali
kembali mengenal diri...


Bukan sekali atau sehari
untuk aku mengubah diri
pelbagai ujian aku tempuhi
tak kurang yg mengeji
seolah mengejek penghijrahan ini
namun aku tahu Kau sentiasa disisi
setia menemani
setia memahami
akan terus aku gagahi
kerana ku tahu hanya jalan ini
abadi dan hakiki...


pada Mu Tuhan, ku panjat kesyukuran
kerana tiap saat Kau terus limpahkan kurniaan..
kini aku terus ditemukan
dengan mu teman
yg dpt kau berikan bimbingan
utkku atur semula langkahku yg sering tergelinciran...


anugerah yg Allah berikan melalui mu teman
takkan ku persiakan
bawalah aku menuju kebenaran
agar dapat ku timbus semua kesalahan
jangan dibiarkan aku dlm kekesalan
kekesalan yang tak berkesudahan..


tika masih punya waktu.. ingin ku nyatakan buat mu
kalian teman yg bererti buatku
telah menukarkan aku yg dahulu menjadi lebih berilmu


terima kasih wahai temanku...
kalian SATU dalam BERIBU...


Ya Allah, tempatknlah mereka dikalangan hamba2 Mu yang beriman...hanya Engkau
yg dapat membalas tiap keikhlasan ilmu yang mereka curahkan... aminn ya robbal'alaminn.



˳Azrina Abu Bakar  ˳

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...