Kita Hanyalah Hamba

Sesungguhnya...

tiada harapan selain ALLAH...
tiada idola selain RASULULLAH...
tiada kata seindah AL-QURAN...
tiada jalan selurus AS-SUNNAH...
tiada perjuangan selain ISLAM.

Wednesday, March 14, 2012

Menangislah...



Bila hari ini saya menangis
Saya teringatkan tangisan dia yang pernah menangis pada hari semalam
Dihatinya lebih suram dan kelam
Hidupnya hampir saja tenggelam dan terbenam...


Bila hari ini hati menjadi sayu
Saya teringatkan kesyahduan dihati ibu saat abah pergi kerana janjinya dengan Ilahi 
Saya termanggu
Melihat sekujur tubuh yang kian kaku...


Tidak seperti hari kelmarin
Bila menangis, saya terlupa tentang yang lain
Tak pernah belajar mengapa saya menangis
Tak berfikir kenapa Allah kurniakan saya rasa mahu menangis...


Tapi, bila hari ini saya menangis dengan penuh syahdu
Saya semakin tahu...


Tangisan itu satu luahan
Tangisan juga penuh kejujuran
Tangisan sebenarnya memberi perkhabaran
Bahawa jiwa dan roh punya kesilapan...


Tangisan tidak pandai berdusta
Walau tak terucap bicara
Namun bersama tangisan
Ada sebuah cinta
Ada sebuah harapan dan cita-cita...


Percayalah...
Tangisan hari ini
Menjadikan kita seorang hamba
Jika kita tangiskan tanpa alpa
Dan penuh cinta...


Menangislah...
Kerana dihujungnya ada bahagia bersama Dia
Itulah janji Sang Pencipta yang tak pernah buat hambaNya kecewa...
Subhanallah.

˳Azrina Abu Bakar  ˳ 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...